Lehdistötiedote: Lähienergialiitto järjestää Lähienergiatori-tapahtuman 22.5. Helsingin Narinkkatorilla

Tuuleeko? Paistaako? Tarvitsenko lämpöpumpun? Miten saan pienennettyä lämpölaskuani? Helsingin vilkkaasta Narinkkatorista tulee perjantaina 22.5. uusiutuvan energian näyttämö jossa kaikki kysymykset ovat sallittuja. Lähes 50 yrityksen, oppilaitoksen ja yhdistyksen voimin tapahtuman tarkoituksena on lisätä lähienergian tunnettavuutta ja tarjota tietoa uusiutuvan energian ja energiatehokkuuden ratkaisuista. Maksuton tapahtuma on tarkoitettu kotitalouksille, taloyhtiöille, rakennuttajille, kunnille ja ammattilaisille.

Suurimman osan torista muodostavat yritysten ja muiden organisaatioiden esittelypisteet. Paikalla nähdään mm. maailman suurin aurinkokeräin sekä sähköajoneuvoja. Samaan aikaan aurinkosähköllä toimivalla lavalla kuullaan tietoiskuja eri energiaratkaisuista. Myös uusia kansanedustajia päästetään ääneen. Tapahtuman avaa apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri. Viihdepuolesta vastaa mm. Jukka Poika & DJ Stormy. Torin ohjelmaan kuuluu myös Suomen ensimmäinen biokaasulla toimiva pitkän matkan linja-auto, BioBussi, vie retkeilylle läheiseen uusiutuvan energian esimerkkikohteeseen. Maksuksi kelpaa polttoaineeksi kelpaava biojäte, kuten banaaninkuori. Myös lapsiperheet ja koululaiset on huomioitu. Hauskassa Energiapajassa voi liikuttaa junaa pientä rataa pitkin hyppyenergialla tai ladata kännykkää polkemalla kuntopyörää.

Tapahtuman järjestävän Lähienergialiiton tavoitteena on tehdä uusiutuvan energian hyödyntämisestä suomalaisille mahdollisimman vaivatonta. Liittoon kuuluu laaja joukko uusiutuvan energian ja älykkäiden energiaratkaisujen osaajia.

Toivomme, että voitte välittää tietoa tapahtumasta ja tarjoamme mahdollisuuksia tehdä eri tiedostusvälineille sopivan juttukokonaisuuden etukäteen ja/tai itse tapahtumasta uutisointia.

Ottakaa yhteys
Maaria Laukkanen, Lähienergiatori viestintä, 050 300 8486, maaria.laukkanen@eksergia.fi
Raimo Lovio, Suomen Lähienergialiiton puheenjohtaja, 040 3538242, raimo.lovio@aalto.fi

Lähienergiatoriin osallistuvat mm.