Lähienergialiiton kannanotto hallitusohjelmaan: vauhtia puhtaan energian kasvuun

Lähienergialiitto julkaisi tänään kannanoton hallitusohjelman uusiutuvaa energiaa käsitteleviin osiin.

Lähienergialiiton mielestä hallitusohjelman Biotalous ja puhtaat ratkaisut -osassa asetetaan kiitettävällä tavalla tavoitteeksi, että Suomi on saavuttanut 2020 ilmastotavoitteet jo vaalikauden aikana mm. korvaamalla fossiilista tuontienergiaa uusiutuvalla kotimaisella energialla. Lisäksi Hiiletön, puhdas ja uusiutuva energia -kärkihankkeessa asetetaan tavoitteet kivihiilestä luopumiseksi, öljyntuonnin puolittamiseksi sekä uusiutuvan energian osuuden yli 50 prosenttiin nostamiseksi 2020-luvulla.

Lähienergialiiton kannanotossa mm. ehdotetaan, että energiatehokkuus sisällytetään yhdeksi painopistealueeksi, sekä uusiutuvan energian edistämisen lähtökohdiksi otetaan asiakaslähtöisyys, teknologianeutraalius sekä kaikki uusiutuvan energian tuotantomuodot.

Kirjoittaja:

Tapio Tuomi
Suomen Lähienergialiitto ry
tapio(at)lahienergia.org

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Voit käyttää seuraavia HTML tageja ja attribuutteja: